Friday, August 26, 2011

Kalau benci perlu ke hukum macam tu sekali?

Assalamualaikum semua. How ya'll doing? I got this sudden urge to post this entry after I did some guitarist wannabe douche moves in front of Bibi our cat (Hahaha in front of a cat? stupid, I know I know). Before I continue, let's face one fact, I never really like cats. I don't hated them either though. Just cause my little brother (no he's not "little" anymore he's fifteen, and much taller than I am) LOVES cats. He really2 does. So my mom allows him to keep Bibi as a pet. No, no I'm not going to upload Bibi's photo. Sebab tadi nak ambil gambar dia, tetiba plak hilang. Macam tau2 je. Bagus. Nak stay low profile agaknya. Wateverrr. 


Having a cat at home, I slowly put out that rasa takut to cats. Hari2 kena jugak tuang friskies dalam bekas makan Bibi, lama2 jadi terbiasa dengan kucing. Kucing ni kan binatang yang hidup, kalau lama2 stay dengan kucing ni, we tend to grow this special connection with them. Lama2 tu rasa la sayang. Hahaha I can't believe I'm saying this. But it's true. Pernah dengar puppy eyes tak? Haa kucing pon sama jugak. They all ada weapon untuk "lemahkan" hati manusia. Errrhh... Benci betul. 



See? That eyes? So kita nak marah lebih2 pon sayu je. So terima jelah dia dup sebok2 (kadang2 tu marah jugak). Ujian untuk bersabar agaknya, mmmm. Orang nak buat kerja dia plak sebok2 nak join jugak. Ntah pape je. 


Awwww

.........................................................................................................................................................................................



Few months ago I came across this one article and every time I read it, the tears just flows down. It is just insane how human can do those such thing to cats. I downloaded some photos from that site to share them with you here. 

According to the family that adopted the stray cat, on the morning of the 11th when they heard the cat’s tragic cries, they rushed downstairs to discover this stray cat’s four kittens abused to death, and even placed in front of the mother cat. The kittens’ bodies were covered with bullet holes, with blood all over. One of the kittens had its neck tied with a rope and elongated, its chest cut open, heart exposed, while the other three kittens’ heads were stepped on ". Read More.



Look at her eyes. Can you imagine to see your own children being slaughtered and killed to be represented in front of your own house?









Please people. Kalau tak suka kucing sekali pon, jangan lah sampai buat kejam macam tu. Sapa2 yang buat kerja macam tu, SHAME ON YOU !

Bumi Allah ni bukan untuk kita manusia saja. Binatang, kucing, pon ada HAK untuk hidup kat bumi Allah ni. 




They have RIGHTS to live. This world is NOT YOURS ALONE. Kawan2, nanti kalau jumpa stray cats jangan la buat kejam. Sepak ke, ape ke. Kalau tak suka, tak yah duk dekat. Bukan ape, kucing tu binatang, mereka tak ada akal untuk berfikir secara waras macam kita ni. Tak adil kalau kita nak hukum mereka. Walaupun kekadang tu irritated jugak. Tapi sabar jelah. Tu jelah yang saya boleh cakap. Sabar. Ada hikmahnya tu. 


5 comments:

shafizza said...

huhu,aina~~sedih tgk kucing kna dera mcm 2..
syg kucing~~~

ieka said...

sedih tgok kucing kene dera mcm 2.. sedih bila tgok anak kucing kt umah ika mati.. tapi ika still takot ngn kucing.. still mcm xleh.. walaupun sayang kucing.. suka tgk tapi xnak dia dekat ngn ika.. fobia kene cakar..

aina halim said...

ija: kan. tak de perasaan sapa yang buat cenggitu kat anak2 kuching tu. anak kuching banyak punya adorable, boleh la diorang ni.

aina halim said...

ika: anak kuching kat umah ika mati?: uhuk... sedih la. kalau yang dup skali ngan kita tu, kalau mati rasa laen sket. sedih tu lagi up. hoho pandai jek.

org penah gak kena cakar ngan kuching umah nenek time kecik2 dulu. fobia kat kucing takda la seteruk dulu dah skang ni. sbb amin suka kucing, so kena la tahan je.

shafizza said...

huhu,mmg btl 2 na..klau dh dok srmh ngan kta kcg 2,crfm dh jdi mcm sbhgian dri family dh..rsa sedih 2 mlampau2 plk..huhu..